11 JUNI 2012

Haft en jobbig helg med feber, svettningar & smärta. Mår något bättre idag iaf. Svettas som en tok från bysten uppåt, är antagligen pga. alla mina mediciner och en reaktion på att jag slutat med de mesta tyngre morfinpreparaten. Nu håller jag på och minskar på OxyContin som är det långtidsverkande jag går på, förutom det tar jag nu Tradolan istället för Ketogan. Jag har inte känt nå beroende eller liknande men min kropp känner nog av det. Brukar bli likadant när jag tagit Tradolan några dagar och sen slutar. Huvudvärk och svettningar. Känns så fräscht n o t. Något positivit är iaf att när jag och mamma la om mitt dränage igår såg det jätte fint ut!! Jag var rädd att det hade läckt och möjligtvis hade blivit stopp när jag hade så fruktansvärt ont natten till söndag. Men icke sa nicke. Det såg jätte fint ut!!! Det gick bra att lägga om också, första gången helt själv. Lite knepigt men annars gick det finfint. 


Var precis ute på en runda runt dungen med Vixi. Gjorde för mycket i lördags helt enkelt, vilade inte tillräckligt vilket det var meningen att jag skulle ha gjort hela helgen. Men som vanligt gör jag för mkt när jag blir utskriven! Vill vara som alla andra, göra det alla andra gör. Vara "normal" inte s j u k.  Var till Anna på förmiddagen, sen var jag ute och gick en hel del, åkte bil och gick lite till. Åt massor av god mat och snacks. Från och med har jag sockerförbud (enligt mamma) då magen inte blir glad av socker. Måste även undvika gurka, paprika, svamp m.m. och detta åt jag så klart massor av i lördags då vi åt tacos! Fick i mig ett helt tortilla bröd och lite på tallriken. Första gången på flera månader som jag ätit så mycket. Känslan att kunna äta utan att gny av smärta och konstant må illa går inte att beskriva. Helt underbart!



Idag blir det bara vila med Pix. Sova vila sova vila sova vila. Sen ikväll flyttar jag hem till mig! Känns nervöst då jag fortfarande är väldigt sjuk och krasslig. Rädd att jag ska bli dålig under natten. Men som tur är finns ju mor & far runt hörnet. Men det ska samtidigt bli skönt då jag saknat mitt lilla hem. Måste handla hem mat då det ekar när man öppnar mitt kylskåp/frys. Städa, dammsuga och damma, våttorka osv. Så att det är riktigt rent då jag är så infektionskänslig just nu. Mitt immunförsvar existerar i princip inte. 



Nej, dags att få i sig lite lunch kanske. Inte hungrig men viktigt att äta så att jag får i mig energi. Tudles! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0