Akademiska - Uppsala

Igår kl 08.00 gick bilen mot Uppsala. kl 09.40 skulle jag vara där för min undersökning. Kom fram i god tid trots snöyran! Började med att jag fick en liten slang i armen, sen fick jag lägga mig i en sån där stol som är fällbar, med värme i taket och en filt så att jag skulle vara riktigt varm. Sen fick injicerade sjuksköterskan det radioaktiva medlet in i blodet. Så där fick man ligga i 30 minuter, helt stilla! Sen fick jag gå på dass, tur det efter att man druckit 1liter vatten på morgonen. Sen var jag tvungen att dricka ännu mer. Yikes! Inte så lätt på tom mage. Sen fick jag åka in & ut genom en röntgenapparat i 30 minuter. SEN fick jag äta!!
Så jag & pappa trotsade snöstormen (!) för att ta oss till ett fik 10min bort där mor min satt med sin väninna. Åt världens godaste baguette, en "liten" chokladboll & varmchoklad för att tina upp. Sen rullade jag tillbaka till Akademiska efter 1h för röntgen nr 2. Sen runt kl 14.00 fick vi åka hem! Hemma i Västerås 15.30, däckade i sängen på 2korta ... vaknade någon timme senare. Helt slut.
Unnade mig  lite surt godis på vägen hem. & sura var dem!
Igår kl 08.00 gick bilen mot Uppsala. kl 09.40 skulle jag vara där för min undersökning. Kom fram i god tid trots snöyran! Började med att jag fick en liten slang i armen, sen fick jag lägga mig i en sån där stol som är fällbar, med värme i taket och en filt så att jag skulle vara riktigt varm. Sen fick injicerade sjuksköterskan det radioaktiva medlet in i blodet. Så där fick man ligga i 30 minuter, helt stilla! Sen fick jag gå på dass, tur det efter att man druckit 1liter vatten på morgonen. Sen var jag tvungen att dricka ännu mer. Yikes! Inte så lätt på tom mage. Sen fick jag åka in & ut genom en röntgenapparat i 30 minuter. SEN fick jag äta!!


Så jag & pappa trotsade snöstormen (!) för att ta oss till ett fik 10min bort där mor min satt med sin väninna. Åt världens godaste baguette, en "liten" chokladboll & varmchoklad för att tina upp. Sen rullade jag tillbaka till Akademiska efter 1h för röntgen nr 2. Sen runt kl 14.00 fick vi åka hem! Hemma i Västerås 15.30, däckade i sängen på 2korta ... vaknade någon timme senare. Helt slut. Unnade mig lite surt godis på vägen hem. & sura var dem!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0